ایمپلنت دندان در رشت
نوشته شده توسط : sara amiri
کاشت دندان چیست؟
 
ایمپلنت یک جایگزین دندان مصنوعی است که امروزه به عنوان یک درمان استاندارد برای پر کردن دندان های خالی در نظر گرفته می شود. ایمپلنت دندانی یک میله پیچ مانند کوچک است که در حین جراحی به استخوان فک وارد می شود تا به استخوان اطراف جوش داده شود و آماده نگه داشتن تاج مصنوعی دندان باشد. در واقع پایه ایمپلنت به عنوان ریشه دندان و تاج دندان به عنوان تاج دندان عمل می کند. بنابراین، ایمپلنت نیازی به فشار دادن به دندان های اطراف ندارد و در داخل استخوان فک ثابت می ماند. فرآیند همجوشی استخوان در ایمپلنت، osseointegration نامیده می شود.بهترین دندانپزشک در رشت برای انجام ایمپلنت دندان در رشت دندانپزشکی دکتر شمس است.
 
نوع مواد ایمپلنت
 
بیشتر ایمپلنت های دندانی از تیتانیوم ساخته شده اند، اما ایمپلنت های دندانی زیرکونیا نیز وجود دارند. تیتانیوم و زیرکونیا موادی هستند که بدن با آنها سازگار است و آنها را مهاجم خارجی نمی داند، بنابراین واکنشی نشان نمی دهد.
در حال حاضر احتمال موفقیت ایمپلنت های دندانی نزدیک به 98 درصد است که به این معنی است که یکی از موثرترین درمان ها محسوب می شود.
 
 
مراحل کاشت ایمپلنت دندان
 
1. معاینه وضعیت دهان و دندان شما: ابتدا وضعیت دهان و سلامت شما بررسی می شود و عکس های لازم گرفته می شود. کیفیت و حجم استخوان در این مرحله به دقت بررسی می شود تا مشخص شود که آیا ایمپلنت پشتیبانی کافی خواهد داشت یا خیر.
 
2. برنامه ریزی و قرار ملاقات: در مرحله بعد برنامه ریزی درمانی انجام شده و نوبت جراحی برای شما تعیین می شود.
 
3. بیهوشی: قبل از شروع کار، تحت بی حسی موضعی یا بیهوشی خواهید بود. گاهی اوقات با بیهوشی نیاز به مسکن وجود دارد.
 
4. برداشتن دندان قبلی: اگر دندان آسیب دیده هنوز کشیده نشده باشد، ابتدا دندان را با دقت و به آرامی کشیده می شود تا به استخوان و بافت نرم آسیبی وارد نشود.
 
معمولاً در این مرحله پیوند استخوان فک انجام می شود و مواد پیوند استخوان در داخل استخوان حفره خالی دندان قرار می گیرد. در این صورت دندانپزشک دو تا شش ماه صبر می کند تا استخوان به طور کامل بهبود یابد و برای جراحی آماده شود. اگر ایمپلنت در فک بالا در پشت دهان گذاشته شود، گاهی به دلیل ارتفاع کم استخوان فک در این ناحیه و احتمال سوراخ شدن سینوس ها، عمل لیفت استخوان سینوس انجام می شود که در آن کف حفره سینوسی بلند می شود و مواد پیوند زیر آن اضافه می شود.
 
5. سوراخ کردن استخوان: اگر نیازی به تقویت استخوان نباشد، مرحله بعدی پس از کشیدن دندان، سوراخ کردن استخوان است. با مته دندانی، استخوان به اندازه دلخواه دریل می شود و ایمپلنت داخل آن قرار می گیرد. سپس سوراخ ایمپلنت با قطعه ای به نام پیچ سر تابه بسته می شود.
 
6. قرار دادن ایمپلنت و بخیه زدن لثه: مرحله بعدی بخیه زدن لثه است. دندانپزشک می تواند لثه اطراف ایمپلنت را بخیه بزند و سر ایمپلنت را بیرون بگذارد یا لثه را روی ایمپلنت بکشد و برای محافظت بهتر از ایمپلنت بخیه بزند. در حالت دوم، بعداً باید یک مداخله جراحی ساده برای نصب روکش دندان انجام شود تا لثه بر روی ایمپلنت بریده و باز شود.
 
7. زمان انتظار برای پیوند استخوان و ایمپلنت: پس از کاشت ایمپلنت، بسته به وضعیت و کیفیت استخوان، زمان انتظار از دو تا شش ماه متغیر است. در این مدت نباید هیچ فشاری به ایمپلنت وارد شود. شما باید اجازه دهید استخوان رشد کند و به تدریج به ایمپلنت پیوند بزنید تا ثبات ثانویه در ایمپلنت ایجاد شود.
 
8. قرار دادن اباتمنت: هنگامی که استخوان و ایمپلنت به هم جوش داده شدند، مرحله بعدی فرا می رسد. دندانپزشک درپوش ایمپلنت را باز می کند و قطعه ای به نام اباتمنت را روی ایمپلنت می پیچد. اباتمنت به عنوان یک دندان تراشیده شده عمل می کند که قرار است روکش روی آن نصب شود و به عنوان پایه ای برای محکم کردن روکش عمل می کند.
 
9. قالب گیری برای ساخت روکش: بنابراین ایمپلنتی که اباتمنت روی آن نصب شده است قالب گیری می شود تا بر اساس آن روکش دندان ساخته شود.
 
10. اتصال درب به پایه: پس از آماده شدن درب، برای اتصال به ایمپلنت می روید. اتصال روکش به ایمپلنت را می توان با پیچ یا چسب مخصوص انجام داد.
 
این درمان چقدر طول می کشد؟
 
به طور معمول، از زمان کاشت ایمپلنت تا زمانی که بتوانید از دندان ایمپلنت شده خود استفاده کنید، چندین ماه طول می کشد. زیرا پس از کاشت ایمپلنت، باید به استخوان فرصت رشد و جوش خوردن به سطح ایمپلنت داده شود تا ایمپلنت از ثبات کافی برای تحمل فشار استخوان فک برخوردار باشد. این روند سه تا شش ماه طول می کشد. پس از آن اتصال اباتمنت و روکش دندان برقرار می شود و شما صاحب دندان می شوید.
 
قبل و بعد از درمان ایمپلنت دندان
 
اگر قبل از کاشت ایمپلنت نیاز به پیوند استخوان دارید، باید چند ماه فرصت دهید تا پیوند جوش بخورد و استخوان برای کاشت ایمپلنت آماده شود. با این حال، گاهی اوقات که استخوان در وضعیت نسبتاً خوبی قرار دارد، می توان ایمپلنت را همزمان با پیوند استخوان قرار داد.
 
در مواردی که بیمار شرایط مناسبی برای کاشت فوری ایمپلنت داشته باشد، تمامی این مراحل در یک روز انجام می شود، یعنی در همان روز کاشت ایمپلنت، روکش دندانی به آن متصل می شود تا دندانپزشکی فضای دهان خالی نیست این کار عمدتاً زیبایی است و نمی توانید از این دندان برای جویدن استفاده کنید.
 
اگر می خواهید بدانید که آیا می توانید ایمپلنت فوری انجام دهید یا خیر، باید با متخصص ایمپلنت صحبت کنید زیرا تجویز کلی در این زمینه به شدت اشتباه است و به سلامت دهان و دندان و توانایی های بدنی شما بستگی دارد همچنین برای انجام لمینت دندان در رشت پیشنهاد می‌کنیم به لینک زیر مراجعه کنید.
 
 
هزینه ایمپلنت چقدر است؟
 
قیمت درمان ایمپلنت ممکن است برای افراد مختلف متفاوت باشد. زیرا هزینه کاشت ایمپلنت دندان مجموع هزینه هایی است که در مراحل مختلف درمان انجام می شود. عواملی که هزینه درمان ایمپلنت دندان را تعیین می کنند عبارتند از:
 
تعداد ایمپلنت های دندانی
جنس ایمپلنت، اباتمنت و روکش دندان
جراحی کاشت دندان دو مرحله ای یا یک مرحله ای
درمان های ثانویه مانند درمان عفونت لثه، پوسیدگی دندان و غیره.
نیاز یا عدم نیاز به پیوند استخوان و نوع ماده پیوند
دفعات مراجعه به متخصص ایمپلنت
هزینه های مربوط به عکاسی و سایر آزمایشات
تخصص دندانپزشک
هزینه داروها و امکانات کلینیک
فن آوری ها و تجهیزات مورد استفاده
هزینه این درمان برای انواع بیماران در شرایط مختلف سلامت دهان از 5 تا 10 میلیون تومان متغیر است. برای اطلاع بیشتر در رابطه با قیمت ایمپلنت و نیز کامپوزیت دندان در رشت اینجا کلیک کنید.
 
ساختار ایمپلنت در فک
 
ایمپلنت یک جایگزین دندان مصنوعی است که امروزه به عنوان یک درمان استاندارد برای پر کردن دندان های خالی در نظر گرفته می شود. ایمپلنت دندانی یک میله پیچ مانند کوچک است که در حین جراحی به استخوان فک وارد می شود تا به استخوان اطراف جوش داده شود و آماده نگه داشتن تاج مصنوعی دندان باشد. در واقع پایه ایمپلنت به عنوان ریشه دندان و تاج دندان به عنوان تاج دندان عمل می کند. بنابراین، ایمپلنت نیازی به فشار دادن به دندان های اطراف ندارد و در داخل استخوان فک ثابت می ماند. فرآیند همجوشی استخوان در ایمپلنت، osseointegration نامیده می شود.
 
نوع مواد ایمپلنت
 
بیشتر ایمپلنت های دندانی از تیتانیوم ساخته شده اند، اما ایمپلنت های دندانی زیرکونیا نیز وجود دارند. تیتانیوم و زیرکونیا موادی هستند که بدن با آنها سازگار است و آنها را مهاجم خارجی نمی داند، بنابراین واکنشی نشان نمی دهد.
در حال حاضر احتمال موفقیت ایمپلنت های دندانی نزدیک به 98 درصد است که به این معنی است که یکی از موثرترین درمان ها محسوب می شود.
 




:: بازدید از این مطلب : 617
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 12 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: